tirsdag 3. januar 2012

På plass!

Nå er jeg på plass i Jyväskylä, og til og med unnagjort første dag med skolelignende forelesninger.

Hybelen min er kanskje noe av det styggeste jeg har sett... Redd det kommer til å ta litt tid for å bli vant til det her. Men med noen bilder opp på veggen snart vil det nok bli greit etterhvert. I dag fikk jeg tak i gardiner, -det hjalp litt hvertfall!

blokka jeg bor i Kortepohja ligger helt supert til for slike joggeglade mennesker som meg. Lysløype som går i alle bauer og kanter rett utenfor. Det var faktisk så greit å finne fram at jeg fant veien hjem også.

Hatt omvisning rundt på kampusområdet i dag. Det er "litt" større en campus i Sogdal for å si det sånn, men det skal vel være mulig å finne fram. Selve byggene er enorme og generelt ganske fine. Og det beste er at det er varm lønsj for bare 2,45 euro. Det er jo nada! Jeg hadde forventet at matprisene skulle være lavere her enn hjemme, men de ser ut til å være ganske det samme, om ikke enda litt dyrere.

Fra hva jeg har rukket å se så langt virker det som det skal bli et veldig bra og lærerik halvår.
For eksempel har jeg lært at jeg må putte bankkortet mitt i rett sprekk i minibanken... ...for ellers tar den kortet... Så da er det vel bare å vente noen uker før det dukker opp et nytt kort i posten.

näkemiin! (hadet)

1 kommentar: